QR-code: haal meer uit uw barcode!

QR-codes (Quick Response) zijn twee dimensionale barcodes die je met je mobiele telefoon kunt scannen. De code kan met eenvoudige software worden omgezet in een tekst, SMS, een URL, visitekaartje of bellen van een mobiel of vast nummer. Zo is de QR-code een geschikte barcode voor het verwijzen naar een website of onderdeel van de website. U hoeft de barcode enkel te scannen en u wordt doorverwezen naar de mobiele website.

Bereik meer efficiency met een doorlopende of variabele QR-code

De QR-code wordt vaak gebruikt voor promotionele doeleinden. Zo kunt u een QR-code op de verpakking of bijsluiter van een product aanbrengen. Door het scannen van deze code, wordt u meteen doorverwezen naar de mobiele website, waarop u de aanvullende informatie vindt over het product.

De QR-code is met name geschikt als marketinginstrument. Hierbij wordt de QR-code op uw drukwerk aangebracht en kunt u leuke verwijzingen maken naar uw mobiele website.

Daarnaast is de QR-code uitermate geschikt als vervanging van de traditionele 1D-barcodes. De QR-code kan goed worden ingezet binnen het bedrijfsproces.

Hieronder treft u een aantal voorbeelden aan:

Track & Trace
Een doorlopende QR-code kan worden gebruikt voor een statusmelding door te geven van waar een product zich bevindt. U kunt hierbij met name denken aan postbedrijven en transportbedrijven. Elke zending of poststuk krijgt een unieke QR-code. Door het scannen van deze barcode kunt u en uw klant meteen zien waar de zending of poststuk zich bevindt.

Loterijen en eenmalige acties
De doorlopende QR-code kan ook worden ingezet bij loterijen, waar uiteindelijk de uitslag via internet bekend wordt gemaakt. Door het scannen van de QR-code kunt u meteen zien of u een prijs heeft gewonnen.

Wilt u meer weten wat een QR-code voor uw organisatie kan betekenen. Bel gerust om de mogelijkheden voor uw situatie te bespreken. Ons telefoonnumer is: 0294 – 416485.